وبلاگ

تفاوت عینک uv و پلاریزه

عینک پلاریزه

ما در این مقاله از نفس اپتیک میخواهیم درباره ی تفاوت عینک uv و پلاریزه صحبت کنیم لطفا برای یادگیری و بالا بردن آگاهی خود درباره ی انواع عینک ها ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

آیا درباره ی اشعه های نور خورشید چیزی می دانید؟و اینکه چطور باید در مقابل این اشعه ها از چشم و پوست خود مراقبت کنیم؟ما با استفاده از عینک های uv یا همان ضد ماوراء بنفش می توانیم تا حد بسیار زیاد و بالایی از آسیب به چشمانمان جلوگیری کنیم .

 

تفاوت عینک uv و پلاریزه

 

برای مشاهده محصولات نفس اپتیک و ثبت سفارشات ما را در صفحه مجازی اینستاگرام دنبال کنید.

 

عینک uv چیست؟

منظور از uv عینک همان پوشانندگی عینک در برابر نور خورشید (ماوراء بنفش) است. تمامی عینک ها برای جلوگیری از آسیب به چشم در مقابل اشعه خورشید یا ماوراءبنفش باید از uv استفاده کنند. یکی از کاربرد و مزایای اصلی و مهم استفاده از عینک یو وی محافظت چشم در مقابل این اشعه است.

محافظت از چشم درمقابل این اشعه یک ضرورت است که باید همیشه مورد توجه باشد.

عینک پلاریزه چیست؟

منظور از عینک های پلاریزه عینک هایی هستند که لنز این عینک ها مانند یک فیلم شیمیایی خاص پوشانده شده است و میزان شدت تابش نورخورشید راتا حد زیادی کاهش می دهد و چشمانتان را از آسیب دیدن جدی جلوگیری می کند.

تفاوت عینک uv و پلاریزه:

عینک uv با عینک پلاریزه کاملا با هم فرق می کنند. هر کدام از این عینک ها کاربرد متفاوت خود درا دارد.

کاربرد عینک پلاریزه این است که فقط جلوی شدت نور آزاردهنده‌ و اذیت کننده خورشید را می‌گیرد و اینکه این عینک چشم ما را در مقابل اشعه ماوراء بنفش محافظت و حفظ نمی کند.

نکته ایی که بسیار مهم است این است که عینک آفتابی که دارای استاندارد uv400 است حتما پلاریزه نیست . همچنین عینک های پلاریزه بر رویشان حرف p یا polarized حک شده است. این عینک های پلاریزه بیشتر بعد از عمل های جراحی مانند لیزر،لیزیک و… استفاده می شود زیرا چشم در این زمان بسیار حساس و آسیب پذیر می شود .

تفاوت عینک uv و پلاریزه

در چه مواردی باید از عینک های پلاریزه استفاده نکنیم:

  1. هنگام استفاده از دستگاه های خودپرداز (ATM)
  2. هنگام کار یا استفاده از تلفن های همراه و ساعت های دیجیتال و هوشمند
  3. هنگام نگاه کردن و دیدن تصاویر و فیلم در صفحه های LCD
  4. مانیتور یا صفحه نمایش داشبورد ماشین

 

برای مشاهده محصولات نفس اپتیک و ثبت سفارشات ما را در صفحه مجازی اینستاگرام دنبال کنید.

چگونه عینک‌ آفتابی پلاریزه را تشخیص دهیم؟

  1. تست کردن عینک روی یک سطح براق :

    .در این مرحله عینک را در مقابل سطح صاف مانند آینه قرار می دهیم و با روشن کردن فلش موبایل خود به سمت آینه فاصله ایی تا حدود 60 تا 90 سانتی متر قابل مشاهده است. در این زمان عینک را با فاصله 15 تا20 سانتی متر قرار می دهیم.

    در این لحظه عینک خود را در زاویه‌ای می گذاریم که یکی از عدسی‌ها از آن یکی بالاتر باشد.حال از عدسی به صفحه ایی که نور را بازتاب می دهد نگاه کنید. اگر عینک شما پلاریزه اصل باشد به‌طور کاملاً قابل لمس و محسوسی انعکاس نور از سطح آینه کاهش پیدا می کند و یا حذف می‌شود.

     

  2. مقایسه دو عینک با هم :

  3. نگاه کردن به صفحه مانیتور(نمایش) یا تلویزیون : با زدن عینک بر روی چشم و نگاه به صفحه تلویزیون سر خود را به سمت راست حرکت می دهیم اگر عینک شما پلاریزه باشد صفحه‌نمایش سیاه دیده می‌شود این کار را هم با طرف دیگر یعنی سمت چپ انجام می دهیم اگر صفحه نمایش سیاه نشد عینک شما پلاریزه نیست.

تفاوت عینک uv و پلاریزه

فروشگاه عینک نفس اپتیک:

نفس اپتیک، یکی از بهترین فروشگاه های تخصصی در حوزه انواع مختلف عینک است. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید هر آنچه به چشم و بینایی مربوط است، از انواع مختلف عینک طبی و عینک آفتابی گرفته تا لنزهای طبی و رنگی را خریداری کنید. اصلی‌ترین دغدغه‌ی ما در نفس اپتیک، حفظ و تضمین سلامت چشم‌های شماست و به همین خاطر تمامی محصولاتی که در این فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شوند، «اصلی» و دارای گواهی اصالت کالا هستند.

اگر قصد خرید عینک برای خودتان یا هدیه و کادو به دوستان و عزیزان خود هستید شما می توانید بدون هیچ نگرانی از بابت کیفیت و زیبایی عینک از ما خرید کنید.جهت خرید شما عزیزان می توایند با مراجعه به صفحه اجتماعی فروشگاه یا از طریق تماس با ما خرید راحت و مطمئن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *